Tisdag: Flicknamn !

hej !
satt nyss och läste hoss en bloggerska, som är ska snart få barn, jo sen så kolla jag på hennes katgorier och såg "Namn Till Flicka"


Så börja jag leta efter mitt namn först, gissa ?
jag hitta det men Linda värkar vara lite populärt ?
men det namnet verkar
LITE porrigt ;S
men jag gillar fortfarande mitt namn ;)


men mitt namn betyder :


Linda

Tyskt och spanskt namn som kommer av namn som Belinda och Rosalinda.



så kommer några namn på vännerna ;



Emma

Tyskt namn som betyder "den höga".

Felicia

Latinsk kvinnoform av Felix och betyder "den lyckliga".

Hanna

Bibliskt namn med betydelsen "benådad".

Sabina

Latinskt namn som betyder "sabinsk kvinna".

Josefin

Fransk form av Josefina.

Ida

Tyskt namn som betyder "den verksamma".

Evy

Engelskt namn som kommer av namn som Eva och Evelina.

Evelina

Kommer av namn som Evelyn och Eva.

Evelyn

Engelskt namn med keltiskt ursprung som betyder "den behagliga".

Erika

Kvinnoform till Erik.

Elisabet

Bibliskt namn som betyder "min gud har lovat, gud är fullkomlig".

Ebba

Förkortad kvinnoform av tyska Eberhard.

Diana

Latinskt ursprung med möjlig betydelse "gudinna".

Daniella

Kvinnoform av Daniel.

Cindy

Amerikanskt smeknamn för Lucinda och Cynthia.

Christina

Stavningsvariant för Kristina.

Caroline

Engelsk och fransk kvinnoform av latinska Carolus och har betydelsen "fri kvinna".


Cecilia

Latinskt namn som kommer av ordet caesus, vilket betyder "blind".


Carolina

Stavningsvariant av Karolina.

Cajsa

Stavningsvariant av Kajsa.

Camilla

Latinskt namn med betydelsen "offertjänarinna".


Lydia

Latinskt eller grekiskt ursprung med betydelse "flicka från Lydien".


Melina

Franskt och italienskt namn.

Melissa

Grekiskt namn som betyder "bi".

Melinda

Tyskt eller engelskt namn.


Vanessa

Engelskt namn.

Sara

Bibliskt namn som betyder "furstinna".







några namn hittades inte men jag kan skriva alla namnen sen,
sen har jag ju inte kill namn men det kommer sen !
några namn är där för mina kusiner heter så ;)

tjing tjing !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0